“آنها می گویند کد قرمز است”: متن کنترل کننده ای که به هواپیما می گوید در مینسک فرود بیاید

[ad_1]

مسکو (رویترز) – بر اساس متن منتشر شده توسط مقامات بلاروس در روز سه شنبه ، یک خلبان Ryanair که روز یکشنبه هواپیمای خود را در بلاروس فرود آورد بارها و بارها اطلاعات مربوط به تهدید بمب را زیر سوال برد قبل از اینکه سرانجام موافقت کند که در مینسک به زمین بنشیند.

بلاروس برای همراهی پرواز در یونان به لیتوانی یک هواپیمای نظامی را اشتباه گرفته است. هنگام فرود هواپیما در مینسک ، مقامات بلاروس یک روزنامه نگار مخالف را دستگیر کردند. کشورهای غربی این حادثه را آدم ربایی یا دزدی دریایی توصیف کرده اند.

متن رونوشت منتشر شده در روز سه شنبه ، با گزیده هایی که پیش از این توسط تلویزیون دولتی بلاروس منتشر شده بود ، که برخی از اظهارات خلبان را به کنترل کننده منتسب می کند ، متفاوت است. تلویزیون دولتی با استناد به نسخه خود ادعا کرد که خلبان می خواست به جای توصیه توسط کنترل کننده در مینسک فرود بیاید.

در زیر بخشهایی از متن ارائه شده است که رویترز نتوانست آنها را تأیید کند. برای شفافیت ، علامت تماس RYR 1TZ ، که خلبان و کنترل کننده هنگام مکالمه آن را تکرار می کنند ، ویرایش شده است.

کنترل کننده از بمب خلبان اطلاع می دهد ، پیشنهادهایی که باید در مینسک بفرستند

کنترل کننده: مینسک

خلبان: بله ، بیا.

کنترل کننده: برای اطلاعات شما ، ما از سرویس های ویژه اطلاعاتی داریم که شما یک بمب در آن دارید و می تواند از طریق ویلنیوس فعال شود.

خلبان: آمادگی.

خلبان: خوب ، آیا می توانید پیام را تکرار کنید؟

کنترل کننده: تکرار می کنم ، ما از سرویس های ویژه اطلاعاتی داریم که شما در آن بمب دارید. این بمب را می توان از طریق ویلنیوس فعال کرد.

خلبان: راجر ، آماده است.

کنترل کننده: به دلایل امنیتی ، توصیه می کنیم در UMMS فرود بیایید. (کد ایکائو برای فرودگاه مینسک)

خلبان: خوب … این … البته جایگزینی به ما بدهید ، لطفا.

خلبان: بمب … پیام مستقیم ، از کجا آمده است؟ از کجا اطلاعاتی در این مورد کسب کردید؟

ATC: لطفاً در حالت آماده به کار باشید.

خلبان: بیا

ATC: کارکنان امنیتی فرودگاه از دریافت نامه الکترونیکی مطلع شدند.

خلبان: راجر ، افسران امنیتی در فرودگاه ویلنیوس یا از یونان؟

ATC: این ایمیل در چندین فرودگاه به اشتراک گذاشته شده است.

خلبان: راجر ، آماده است.

خلبان جزئیات اضافی را بپرسید

خلبان: باز هم ، این توصیه برای تغییر مسیر به مینسک از کجا آمده است؟ از کجا آمده؟ شرکت؟ آیا این امر از طرف مقامات فرودگاه عزیمت صورت می گیرد یا از فرودگاه های ورودی ها؟

کنترل کننده: اینها توصیه های ماست.

خلبان: می توانید دوباره بگویید؟

کنترل کننده: اینها توصیه های ماست.

خلبان: (ناخوانا.)

خلبان: آیا توصیه خود را گفتید؟

خلبان موافقت می کند که به مینسک بروید

کنترل کننده: لطفاً تصمیم خود را مطلع کنید.

خلبان: باید به این سوال پاسخ دهم: کد سبز (زرد یا زرد یا کهربا ، قرمز) کد (ناخوانا) چیست؟

کنترل کننده: آماده است.

کنترل کننده: آنها می گویند کد قرمز است.

خلبان: راجر ، در این صورت ما می خواهیم موقعیت فعلی را بگیریم.

کنترل کننده: راجر ، موقعیت خود را حفظ کنید ، FL390 را با صلاحدید خود بچرخانید.

خلبان: خوب ، به صلاحدید ما در موقعیت فعلی باشید ، FL390 را حفظ کنید.

خلبان: ما یک جاده اضطراری ، ROAD ، ROAD ، RYR 1TZ اعلام می کنیم. قصد ما این است که به فرودگاه مینسک برویم.

ATC: RYR 1TZ MAYDAY ، راجر. آماده برای بردارها

(ویرایش شده توسط پیتر گراف)



[ad_2]

Recommended Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *