تحلیل: فشار برای کاوشگر حساس ایمنی هوای بلاروس در حال افزایش است

[ad_1]

سیدنی / پاریس (رویترز) – کارشناسان هواپیمایی گفتند: فشار برای کاوش ایمنی بی طرف در فرود اجباری هواپیمای Ryanair در مینسک ، از جمله بررسی جعبه های سیاه هواپیما ، اقدامی پر از حساسیت برای دسترسی به شواهد ، در حال افزایش است.

محکومیت بین المللی مداخله در یک هواپیمای جنگنده و استفاده از یک سیگنال بمب دروغین برای انحراف پروازها به مینسک و بازداشت یک روزنامه نگار مخالف بلاروسی عمدتاً بر اتهامات آدم ربایی و نقض حقوق بشر توسط بودجه دولت است.

اما رگولاتور هواپیمایی اروپا روز چهارشنبه گفت که اقدامات بلاروس توانایی آن را در ایجاد ناوبری هوایی ایمن نیز زیر س intoال برده است و برخی از مقامات بین المللی برای تحقیق نزدیک به نوع دیده شده هنگام سقوط هواپیما یا اشتباه از نظر فنی ، فشار می آورند.

کارشناسان هواپیمایی گفتند ، آغاز چنین تحقیقاتی می تواند یک سیستم همکاری جهانی را آزمایش کند که به طور معمول برای دهه ها به راحتی کار کرده است.

این بدان دلیل است که طبق پروتکل جهانی به نام ضمیمه 13 ، بلاروس به عنوان “کشور مبدا” حق اجرای هرگونه کاوش ایمنی معمولی با “اختیارات نامحدود” را بر روی شواهد اصلی مانند جعبه های سیاه هواپیما خواهد داشت.

مایکل دانیل ، محقق سابق اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده (FAA) گفت: “وضعیت این رویداد پیشرو است.” “با این حال ، آنها همچنین مظنون اصلی این پرونده هستند.”

کاوشگر با درها بسته نمی شود. ایالات متحده ، جایی که بوئینگ 737 تولید شده است و لهستان ، که در آن ثبت شده است ، معتبر شناخته می شوند. و کشورهایی که مسافر دارند به برخی از اطلاعات دسترسی خواهند داشت.

لیتوانی ، مقصد پرواز از یونان ، گفت که مسافران 94 لیتوانیایی ، 9 شهروند فرانسه و 11 یونانی بودند. همچنین سوفیا ساپگا ، شهروند روسی ، دوست 23 ساله مخالف رومن پروتاسویچ ، که به همراه وی بازداشت شده بود ، در این هواپیما حضور داشت.

حضور وی در پرواز می تواند به عنوان ناظر نزدیکترین متحد بلاروس در هر تحقیق ، پیروی از قوانین معمول بررسی ایمنی ، را باز کند.

LUFOL ROW

کارشناسان می گویند سرنگونی هواپیما در بلاروس در روز یکشنبه از جمله چندین حادثه بسیار نادر است که روزنه ای را کشف کرده است که به دولت های متهم به نقض حریم هوایی خود اجازه می دهد کاوشگری را در منطقه گاهی خاکستری بین امنیت و ایمنی کنترل کنند.

سال گذشته ، ایران تحقیق در مورد سرنگونی هواپیمای اوکراینی را به اتهام اشتباه یک اپراتور نظامی انجام داد. اما اوکراین و کانادا از گزارش نهایی انتقاد کردند و بستگان بی طرفی تحقیقات را زیر سال بردند.

اگر چرخه دو ساعته آن سابقه ارتباطی قبل از فرود را حفظ کند ، ضبط کننده کابین خلبان توانایی بازی در هر تحقیق را دارد.

روز سه شنبه ، بلاروس آنچه را که گفته بود گزیده ای از متن کنترل ترافیک هوایی است ، منتشر کرد ، اما با بخشهایی که قبلاً در تلویزیون دولتی بلاروس منتشر شده بود ، متفاوت بود و به نظر می رسید که اظهارات ضد و نقیض مقامات فرودگاه مینسک است.

“حادثه جدی”

بلاروس ، که خرابکاری را به اتهام تهدید به بمب متهم کرده و غرب را به استفاده از این قسمت برای به راه انداختن “جنگ ترکیبی” متهم کرده است ، مقامات هواپیمایی ایالات متحده ، اروپا و بین المللی را خواسته است تا در برابر “اقدامات دخالت غیرقانونی” به آن بپیوندند.

اما اخطار اروپا به دلایل ایمنی می تواند یک تحقیق را مورد توجه قرار دهد. آنها در دسته هایی شامل “تصادف” یا “حادثه جدی” قرار می گیرند.

سعید مارک زی ، بنیانگذار شرکت مشاور پرواز OPSGROUP.

دانیل ، یکی از محققان سابق FAA ، گفت که برای ایجاد “اعتبار و عینیت” ، یک رویکرد بین المللی بیشتر از حد معمول لازم است ، همانطور که پس از سرنگونی هواپیمای مالزی مالزی بر فراز اوکراین در سال 2014 اتفاق افتاد.

در این مورد ، بیشتر قربانیان از هلند هستند که تحقیقات را با اجازه اوکراین پیش می برند.

زی گفت: “اگر تحقیقات توسط مقامات بلاروس آزادانه قابل تحقیق نباشد – و این امر با توجه به ماهیت این رویداد بعید به نظر می رسد – در این صورت شما خواهان یك كشور دیگر هستید.”

“این می تواند اتحادیه ای از کشورها باشد که بگوید ،” ما تا آنجا که می توانیم این مورد را بررسی خواهیم کرد. “

شرکت های هواپیمایی خواستار تحقیقات گسترده بین المللی شده اند.

سازمان هواپیمایی کشوری سازمان ملل متحد (ایکائو) روز پنجشنبه جلسه اضطراری شورای 36 عضوی خود را تشکیل داد که دارای برخی زمینه های تحقیق برای کشف واقعیت است.

جان داوسون ، وکیل دادگستری هواپیمایی گفت: “همه مقامات هواپیمایی این کار را جدی می گیرند زیرا بی سابقه است و به سمت یکپارچگی سیستم مدیریت ترافیک هوایی پیش می رود.”

“همه چیز در مورد سیستم کنترل ترافیک هوایی این است که همه چیز برای روشی ایمن و م toثر برای فرود هواپیما طراحی شده است. هنگامی که سیاسی شدن یک حریف سیاسی می شود ، بدیهی است که با این هدف مغایرت داشته باشد.”

(گزارش جیمی فرید و تیم هفر ؛ گزارشهای اضافی توسط نریوس آدوماتیس ، پاول پولیتیوک ، جاستینا پاولاک ؛ ویرایش توسط الکس ریچاردسون)



[ad_2]

Recommended Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *